Gönderen Konu: İslamda Bekar Kalmak Varmıdır?  (Okunma sayısı 587 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı _KÜSKÜN_

  • Talib
  • *
  • İleti: 9
  • Puan 4
    • E-Posta
İslamda Bekar Kalmak Varmıdır?
« : Mayıs 05, 2008, 03:23:21 ÖS »
İslam da bekarlığa yer yoktur. Eğer bir insan fakirse, onun evlenmesine yardım etmek zengin olan müslümanların görevidir.
"Aranızdaki bekârları, kölelerinizden ve cariyelerinizden elverişli olanları evlendirin. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi lütfu ile onları zenginleştirir. Allah, (lütfu) geniş olan ve (herşeyi) bilendir."
(Nur Suresi:32)
Allahj Resulu bekar kalmak isteyen Osman bin Mez'ub'a müsaade etmemiş ve ona:
"Dul olarak Allah'a kavuşma" buyurmuştur.

Hz.Ömer:
"Üç gün sonra öleceğimi de bilsem bekar gitmektense evlenmeyi tercih ederim"

Ömer bin Abdulaziz Kufe kadısı Said bin Abdurrahman'a cevabında şöyle der:
"Ordu mensuplarının ücretlerini ödedikten sonra, fazla para kaldığını yazmışsınız. Öyleyse borçlulara borcunu ödeyin ve evlenmeyen fakirleri evlendirin."


Kaynak:
Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN

hangi günahın bedelisin

Çevrimdışı mfatih42

  • Softa
  • *
  • İleti: 42
  • Puan 4
Ynt: İslamda Bekar Kalmak Varmıdır?
« Yanıtla #1 : Mayıs 19, 2008, 11:09:17 ÖS »
hocam İslam'da bekarlığa yer vardır.ama teşvik, evlenmeye yöneliktir.ne zaman bekar kalınabilir?mesela:ilim yapılacağı zaman.ashab-ı suffe ilim yaptığı müddetçe evlenmemiştir.ne zamanki evlenmiş o zaman da ashab-ı suffe olmaktan çıkmıştır.ebu hureyre hz de bildiğim kadarıyla ashab-ı suffendi ve evlenmemişti.peygamberimiz(s.av) in hadislerinde bekarlığa teşvik hususuyla ilgili hadise rastlamadım ama biliyorsunuz sünnet ikiye ayrılır ki birisi de takriri sünnettir.yani rasülullah(s.av) ın görüş bildirmediği ama ses çıkarmayarak onayladığı sünnet.ashab-ı suffe misali bu türdendir.bekarlığın caiz olduğu yerler daha da var ama aklıma ilk olarak gelen bunlardı.bir de sahabe hayatından ve tabiin hayatından örnekler vermişsiniz.Allah razı olsun ama her sözün bir makamı vardır o sözü o makam içinde değerlendirmek gerekir.yani bir söz nasıl söylendiyse o şekilde alınmaz.ne için söylenmiştir ona bakılır.mesela rasüllullah bir gün kendisinden tavsiye isteyen adama kızma diye tavsiyede bulunmuş.şimdi bunu olduğu gibi sakin tabiatlı bir adama uyarlayacak olursak yanlış olur.sonra araştırıyor ve görüyoruz ki rasülullah(s.a.v) o sözü, o adama, çok kızan bir adam olduğu için söylemiş.başka tabiatlı biri gelse belki başka bir tavsiyede bulunacak.binaenaleyh bu sözleri, bu insanlar, hangi nitelikteki insanlar için söylemiş; buna bir bakılması ve olduğu gibi alınmaması gerekir diye düşünüyorum.yoksa verilen örneklerle bir tezat oluşturuyor görünüyor.

 

Hızlı yanıt'ı kullanarak çabukça ileti gönderebilir, iletilerinizde gülümseme ve bbc kullanabilirsiniz.

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.
Kullanıcı Adı: E-Posta:
Doğrulama:
oruca baslama vaktine ne isim verilir? kucuk harflerle yaziniz.: